Ղազարոս Աղայան
Հարց 1)
Կենսագրություն
Սկզբնական կրթությունն ստացել է ծննդավայրում և Շամշուլդա գյուղիքահանա Տեր-Պետրոսի մոտ։ 1853-ին ընդունվել է Թիֆլիսի Ներսիսյան դպրոցը, մեկ տարի հետո ինքնակամ հեռացել։ Այնուհետև իր գիտելիքները լրացրել է ինքնակրթությամբ։
Աշխատել է որպես գրաշար Թիֆլիսում, Մոսկվայում և Պետերբուրգում։ 1867-ին վերադարձել է Անդրկովկաս, եղել է Էջմիածնի տպարանի կառավարիչ, խմբագրել «Արարատ» ամսագիրը (1869-70)։ Դասավանդել է Ախալցխայի,Ալեքսանդրապոլի, Երևանի, Շուշվա դպրոցներում (1870–1882), եղել Վրաստանի և Իմերեթիայի հայկական դպրոցների թեմական տեսուչ։ Աշխատել է «Փորձ» հանդեսի խմբագրությունում որպես քարտուղար, գործուն մասնակցություն ցուցաբերել «Աղբյուր» մանկական պատկերազարդ ամսագրի խմբագրմանը։ 1895-ին ձերբակալվել է հնչակյան կուսակցությանը պատկանելու մեղադրանքով, աքսորվել Նոր Նախիջևան, ապա՝ Ղրիմ (1898-1900)։ Այնուհետև մինչև կյանքի վերջը եղել է ցարական ժանդարմերիայի հսկողության տակ։ 1902-ի մայիսին տոնվել է Աղայանի գրական գործունեության 40-ամյակը։ 1905-ին մասնակցել է Թիֆլիսի հոկտեմբերյան ցույցին՝ ցարին տապալելու կոչ արել։ Մահացել է 1911 թ. հունիսի 20-ին, Թիֆլիսում։
Մանկավարժական գործունեություն
Հայ մանկավարժության պատմության մեջ Աղայանը հայտնի է նաև որպես մանկավարժության տեսաբան։ Նրա մանկավարժական համակարգի նպատակն էր զարգացնել «ուժեղ, խելոք, առաքինի» քաղաքացիներ։ Նա առաջնությունը տալիս էր մայրենի լեզվի ուսուցմանը, բարոյական և գեղագիտական դաստիարակությանը, դեմ էր մարմնական պատիժներին, կողմնակից՝ երկսեռ ուսուցմանը։ Գրել է մանկավարժական–մեթոդական բազմաթիվ աշխատություններ։ Առանձնապես գնահատելի են նրա «Ուսումն մայրենի լեզվի» Ա, Բ, Գ, Դ տարիների համար դասագրքերը, որոնցից առաջինը շուրջ 40 տարի (1875-1916) եղել է ամենատարածված այբբենարանը հայ դպրոցներում։
Աղայանը ողջ կյանքը նվիրել է մատաղ սերունդների դաստիարակության, ժողովրդին լուսավորելու գործին։
Նա զուտ տեսաբան չէր, այլ այդ մտածումներին շունչ է հաղորդել, կիրառել կյանքում, դպրոցում, սերտորեն այն կապելով ուսուցման գործընթացի հետ դրա ապացույցն է Երևանի գավառական ուսումնարանի փոքրիկ այգին, ուր աշակերտները ջանասիրությամբ մշակում էին և յուրացնում գյուղատնտեսական գիտելիքներ... Եվ այդ ամենը ոչ միայն ուսուցանում, այլև տարածում գյուղացիության մեջ։ Նույնը և զանազան արհեստների անցման հարցում։
Աղայանի հիմնական թեզն էր երեխաներին պատրաստել կյանքի համար, ապահովել նրանց համակողմանի-ներդաշնակ դաստիարակությունը և զարգացումը՝ մտավորի, բարոյականի, գեղագիտականի, ֆիզիկականի, աշխատանքայինի միասնականությամբ։
Հարց 2
Ես հասկացա որ Ղազարոս Աղայանը իրոք տիրապետում էր
պրոֆֆեսիոնալ մանկավարժությանը:Առաջին նմանությունը՝մեր օրերում կան լավ
մանկավարժներ,իհարկե հաճախ չեն հանդիպում իհարկե,բաըց կան Ղազարոս Աղայանի կարգի
մանկավարժներ,իմ կարծիքով:Կարծում եմ որ հիմա ոչ բոլոր մանկավարժները ունեն
անսահման սեր երեխաների նակատմամբ,բայց այդ առումով էլ կարծում եմ կան
Աղայանին նման մանկավարժներ:Իսկ
մանկավարժական կատարելության մեջ այնքան էլ հաmաձայն չեմ:
Հարց 3
Ֆիլմի սկզբում ասվում է Ղազարոս Աղայանի ծննդավայրի՝Բոլնիս-Խաչեի
մասին:
Ղազարոս Աղայանին հայոց Աղայան են կոչում:Ասվում է,որ Ղազարոս Աղայանը միշտ խնդիրներ է ունեցել
նյութական և ֆինանսական :Բայց չնայած նրա
վիճակին նա ուրախ և հաղթական շարժվում էր
առաջ:Աղայանը խնդրել էր որ իր վախճանից հետօ իրեն թաղեն Բոլնիս-Խաչենում:Աղայանը
հանկարծամահ էր եղել,նա մահացել էր այն տեղում որտեղ անցյալ օրը զրուցակիցների հետ
խոսելուց այդ տեղում մահանալը համարել էր ցանկալի մահ:
· Հարց 4
Ես կարծում եմ որ այդ ասացվածքը սխալ է:Եթե դու շրջապատումտ ունես անխիղճ մարդ,ապա իմ կարծիքով պետք չէ անընդհատ քննադատել նրան,այլ ուղակի չշփվել նրա հետ:
1)Ինչի համար էր Անահիտը ջուրը լցնում կժի աղբյուրը
2)Ինչի պատճառով Վաչագանին գերի վերցրեցին
3)Ինչի համար Վաչագանի կարած գորգը տարան Անահիտի մոտ
Հարց 5
ա)Ես կարող եմ
ասել,որ իմ կյանքում համարյա մութ կողմ չկա:Քանի որ,կարելի է ասել,որ իմ կյանքը
անցնում է շատ ուրախ և հետաքրքիր:
Բայց չնայած դրան մեզանից յուրաքնչյուրը իր կյանքում
ունի և լուսավոր և մութ կողմեր:Հարցը նրանում է թե ով և երբ կբացահայտի իր կայանքի
մութ և լուսավաոր կողմերը:
Բ)Ես կարծում եմ որ այդ խորհրդավոր սանդուղքը այլևս
մարդկությունը չի տեսնի,քանի որ աշխարհը արդեն պատված է չարությունով:Սա է իմ
կարծիքը:
Հարց 7
Ես չգիտեմ,թե կարողանում եմ ինձ ճիշտ գնահատել թե
չե,բայց հիմա կփորձեմ:Քանի որ ես վեցերրորդ հարցը չեմ կատարել,մեկÀբալ կարող եմ
իջացնել:Կարծում եմ ,որ նախագիծը ես լիովին կատարել եմ:Այս տվյալներին համապատասխան
ես ինձ տասÀբալանոց համակարգից կգնահատեմ 8:
Комментариев нет:
Отправить комментарий